Back to work

Idag var det premiär för mig som timvikarie på Ekåsen!
Jag jobbade 7-13. Det var jättekul att träffa de gamla och kollegor igen. Alla var så positiva och verkade glada att se mig. 
Jag hann ta en promenad med mannen jag var kontaktperson åt förut. Sen hann jag sitta ner & ta en kopp elva kaffe med vår 98-åring (han fyller 99 i år!) & är helt klar i huvudet. Jag hade även tid att göra lite sjukgymnastik på Mr A vilket ingen gjort någon gång sen jag slutade...  Det bör göras varannan dag....
Det kändes så bra att jag hann med så mycket "extra" Jag fick även några till tider att jobba nästa vecka. 
Hästarna fick gå in när jag kom hem. Jag bytte bara kläder och sen gick jag över till ridhuset med Sigge. Jag joggade honom drygt 30 minuter. Han kändes mjuk & fin & frustade nöjt efteråt. 
(null)
Igår longerade jag honom med pessoan. Jag trodde att han skulle protestera eller busa med den på men det gick bra. Lägger upp en bild på hur pessoan ser ut. 
(null)
Den får hästen att jobba i en låg form samtidigt som dom jobbar bra bakifrån och höjer ryggen. 
(null)

(null)

Vi åt toast tillsammans på kvällen. Sen åkte Amanda hem till Borås för att vara i skolan imorgon. 
Det här med Lunixen. Jag sov ju som en stock en natt, natten efter sov jag jättedåligt så det är varierande resultat än så länge. Men jag drömmer en hel del vissa nätter och det har jag knappt gjort alls de sista 30 åren! Jag har sovit så ytligt & vaknat för minsta lilla. Jag fortsätter och utvärderar igen om ett par veckor. 
Dags att försöka sova! 
Good Night. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0