Back to work

Jag spenderade hela förmiddagen i stallet. Först red jag Sigge. Han var jättesnäll, inget bus alls tack & lov. 
(null)
Jag hade gramantyglarna på för säkerhets skull. 
Sen tog jag med Coppen till ridhuset och promenerade honom i tjugo minuter och longerade honom lite. 
Klockan 12 hade jag även mockat tre boxar och gjort alla höpåsar m.m
Bosse testade att köra bil igår för första gången sen olyckan & det gick bra. Så idag åkte han till Kjell. 
Skönt för oss båda faktiskt!
Jag tog en kopp kaffe innan jag åkte till jobbet (igen) 
Det var dags att skriva på timvikarie papper.... med blandade känslor. 
Eva (löneansvarig) tyckte att vi skulle gå till Anna (schema & vikarieansvarig) och se om det fanns några pass att boka in mig på.  
-Det är ingen brådska sa jag. 
-Men nu förstår jag inte sa Eva. Om du ska va timvikarie så ska du väl jobba eller?!
Haha, jag förstår poängen med det! Men jag drar mig lite för det också! Det är skönt att vara ledig och jag har ju faktiskt fullt upp ändå!
Vi gick till Anna i alla fall och hon hade två pass till mig nästa vecka. Torsdag och lördag. 
Jag hann med en snabbfika med Josephine, Viktor & Fikadu oxå. 
När jag kom hem bytte jag om direkt och gick ut &  sprang en sväng igen. 
Vi hade rester kvar i kylen som jag åt sen. 
Jag hann med lite bokföring och betalade nån räkning, svarade på ett mail osv innan jag åkte & hämtade Stephie. Hon hade varit i smålandsstenar med Jobbet idag & blev avsläppt en bit hemifrån. 
Jag gjorde lite till på tavlan på kvällen. 
Nu är vi trötta både jag & Siggekatt. 
(null)

(null)
Det ser inte så värst bekvämt ut! Men han älskar att ligga där. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0