Den förlorade sonen

Idag har det varit full rulle hela dagen. 
Efter frukosten började jag skära kött till kalops. Det tar ett tag eftersom vi är extremt petiga med att det inte får vara något fett eller dylikt med. 
(null)
Jag hade köpt två kilo högrev. Det var väldigt fina köttbitar faktiskt. Annars väljer jag hellre nötbog men det fanns ingen denna gången. 
När köttet var färdigskuret tog jag en paus och gick ut & mockade och gav hästarna lunch. 
Sen stod jag vid spisen en stund och stekte köttet som sen fick puttra på spisen i två och en halv timme. 
Jag åt lite tacos till lunch innan jag gick ut i stallet igen. Hästarna fick gå in & jag gjorde iordning Rosa och tog med henne till ridhuset. Jag longerade henne med pessoan. 
En tvättmaskin satte jag på när jag kom in, med Tims lakan bland annat. 
Dammsugaren åkte också fram, det var välbehövligt. 
När S kom från jobbet hade jag Sigge klar & vi gick över till ridhuset. S red för hon ska träna för Mattias fredag & lördag. 
Tim & Amanda kom på kvällen. Tim gör sin praktik på Bjurfors denna veckan och Amanda ska jobba på EY. Så nu är det fullt hus.  Mysigt. Jag tycker så mycket om när "barnen" är hemma! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0