Doktor & veterinär

Idag startade vi tidigt. 
07.45 åkte vi hemifrån mot Ryhov. 
08.30 var det gipsavtagning för Bosse & sen vidare till röntgen. Efter det var det läkarbesök. Läkningen hade väl gått sådär... Man såg egentligen inte så stor skillnad på bilderna från då och nu...
Inte så mycket ny benvävnad hade bildats i frakturen. Men han får börja belasta lite & så ska han på ny röntgen om 4-5 veckor. 
Hans grundsjukdomar gör att han har sämre läkningsförmåga. 
(null)

(null)
Efter en kopp kaffe hemma gick jag ut och red Sigge. Det gick ok. Han var snäll & det känns som huvudsaken, haha. 
När jag hade ridit & gjort allt klart i stallet tog jag in dom andra hästarna med. Jag borstade Coppen & ljusbehandlade honom lite med Pharmalight. 
(null)
Sen kom veterinären för att vaccinera både Sigge & Coppen. 
Jag var jättehungrig när jag kom in så det blev till att fixa nåt snabbt. 
Sprödbakad torskfilé med potatis & rårivna morötter. & så lite smält smör på det. 
(null)
(Det ser lite torrt ut utan smöret.) Men smakade rätt gott när man var jättehungrig. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0