Gamla husmorsknep

Klockan ringde 07. S hade fodrat hästarna inne & jag gick direkt ut i stallet och tog med Rosa till ridhuset. 
Jag longerade henne med pessoan igen. 
När hästarna var ute & stallet var klart gick jag in och åt frukost. 
B var hos sjukgymnasten på morgonen och fick förhållningsorder att absolut inte gå utan kryckor. Hon hade tittat på röntgenbilderna och också konstaterat att det är långt ifrån läkt.....
När hästarna hade fått lunch tog jag en löprunda. Jag sprang lite längre idag, 5 km blev det. 

Vi åt spagetti med köttfärssås sen. 
Våra dörrar i duschen nere är jobbiga att hålla rena. Jag har länge tänkt prova ett "gammalt husmorsknep"som jag läst om. 
Efter maten skred jag till handling. Jag hällde ättika och vatten i en sprayflaska och sprayade rikligt på insidan av dörrarna. Sen fick det verka en stund. 
Nästa moment innebar att jag skulle gå in i duschen och torka efter med en fuktig trasa med bikarbonat. 
När jag klev in kunde jag varken andas eller se något. Ögonen rann så stark ättiksgurka var det där inne! Fy! 
Jag fick stänga till igen och öppna fönstret på vid gavel. 
Till slut blev det hyfsat rent men lukten satt kvar länge trots öppet fönster. 
Jag tror inte att jag kör den metoden igen. Får nog bli något vanligt rengöringsmedel nästa gång. 
När S kom från jobbet gick vi till ridhuset med Sigge igen. Jag krattade kanterna medan S red. 
Tim hade träning efter jobbet & kom hem runt 21. Amanda hämtade jag i stan vid 19.45.  
Dom åt maten & B & jag åt te och frallor till kvällsmat. 
(null)
Buskisen 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0