Hängig

Frukosten intog jag som vanligt i soffan framför tv:n. 
Anette var snäll & fodrade & släppte ut hästarna igen. Helt frivilligt! 
Jag gick ut i stallet vid halv nio. 
Sigge fick gå ett lugnt pass i ridhuset eftersom han vaccinerades igår. Om han vilar helt blir han för pigg så jag kände att det var bättre att rida, men lugnt & med många skrittpauser. 
Han kändes lite extra stel i höger varv, ville inte ställa & böja sig riktigt däråt. 
Han fick sprutan på höger sida....
B & jag åkte till Ica & handlade sen. Jag packade våra 4 kassar medan B försökte betala... Men Ica hade problem med sina kortbetalningar. Inga köp gick igenom.. köerna växte & kassörskorna visste inte vad dom skulle göra. Chefen/ägaren kom & visste inte heller hur det skulle lösas. 
(Givetvis hade dom ringt så Ica jobbade på det) Det slutade med att vi fick swisha chefen privat 1 324:- för att få med vår mat hem. Han skulle lösa det sen. Haha, inte alltid smidigt med kort!
När hästarna skulle gå in gjorde jag som jag brukar. Coppen går först in, sen Rosa & sist Sigge. 
För att Sigge ska hålla sig lugn brukar han få en morot som jag slänger in till honom. Idag stod han bara & tittade ner på moroten. Precis som om han inte kunde/ville sänka huvudet ända till marken. Till slut tog han den. 
Han verkar lite hängig. Jag kanske inte borde ridit alls....
Vi käkade gulaschsoppa till lunch & sen åkte jag & till jobbet & hälsade på. 
Josephine jobbade & Victor som går på "min" schemarad. Dom boende blev glada! Kul att se dom igen. 
En har gått bort... & en är dålig. Det händer mycket på kort tid ibland. 
B & jag åt räkor & drack lite vitt vin på kvällen. Gott!
Här kommer en bild på B:s ärr. Det är fortfarande tejpat med steristrip. Blunda om ni inte vill se. 
(null)

Sigge hade ätit upp sitt intagshö när jag gick ut för att nattfodra. Så han äter & bajsar. Men återigen ville han helst inte äta kvällshöt från marken. När jag la hö i krubban åt han direkt. 
Stackarn. Hoppas han är piggare imorrn. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0