Häst hela dagen

Idag har hovslagaren varit här. Han kom strax efter tio & skodde både Sigge & Rosa. 
(null)
Rosa ser väl lagom road ut, haha.  Nåja,snälla var dom i alla fall. Sigge kan va lite störig & försöka sätta ner hovarna ibland men om han får sin slickburk står han hur snällt som helst. 
(null)
Det tog drygt 1,5 timme att sko dom. Sen kom S & gjorde iordning Rosa & gick till ridhuset med henne. 
Jag gick in & tog en kaffe med två skorpor tillsammans med Bosse innan jag gick ut igen & sadlade Sigge & gick till ridhuset. 
Stephie coachade mig så det blev ett bra ridpass. Svettigt men bra. 
Det blåste halv storm ute idag. Solen sken men det var riktigt kallt i blåsten. 
Idag lagade jag ingen gourmetmiddag precis... Frukostkorv med potatismos stod på menyn. Vi var så hungriga när vi kom in efter tre så det fick gå snabbt. 
Jag tog en snabb powernap efter maten. Jag blir alltid så trött när jag har ätit att det är svårt att hålla upp ögonen. 
I morgon kommer Anette hit & fikar. Jag har inte så mycket att bjuda på så det var läge att baka något. 
Jag ville hitta nåt nytt recept & satt länge & letade men till slut fick jag sätta fart & baka det gamla vanliga.. Kokosrutor & havreflarn. Jag ångrar mig lite nu men så fick det bli. 
(null)

När ugnen ändå var på passade jag på att göra några äggmuffins till kvällsmat. 
(null)

Dom ser inte så goda ut men smakar bra med varmrökt lax, babyspenat & riven ost i, plus ägg förstås. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0