Kullbergs

Sigge och jag gick till ridhuset som vanligt efter frukosten. 
Idag stod det ridning på schemat. 
Han var snäll och ganska duktig idag. Vi hade sällskap av en duva som gick omkring hela tiden. Han var nog skadad för den kunde inte flyga stackarn. 
Jag har suttit och lärt mig Time Care Pool programmet som timvikarier på kommunen ska använda. 
Där ska man lägga sig tillgänglig dom dagarna man vill jobba. 
Jag vill högst jobba två dagar per vecka har jag tänkt. När jag hade lagt in ett par dagar vecka sex och sju så raderade jag dom igen. Haha, tänker att det kanske är bättre att dom hör av sig när jag behövs, så kan jag svara ja eller nej. Om man har lagt sig tillgänglig "kan" man inte tacka nej. 
Vi åt stekt torskrygg idag med potatis och rivna morötter. 
När S kom från jobbet lånade vi Sams släpkärra och åkte ner till Kullbergs hyvleri och hämtade spån. Arton balar fick vi med oss. Det regnade lite och balarna hade stått ute så vi blev genomblöta båda två. 
Rosa hjälpte till att sprida ut sitt spån. 
(null)

(null)

Vi avmaskade alla hästarna på kvällen. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0