Svårt beslut

Idag hade jag en tid hos käkkirurgen. 
En rotfylld tand är visst inte rätt gjord från början. Nu var rådet från min vanliga tandläkare att den måste tas bort. 
Inte så roligt eftersom jag har ätit alendronat för benskörheten och det kan innebära att käkbenet inte läker som det ska om man drar ut en tand. 
Idag var det dags att diskutera med experterna. Först pratade jag med Jonas & en tandsköterska som informerade om risker & sa att jag fick bestämma själv, jag har inga problem med tanden nu. Det var helt ok om jag ville vänta oxå. Svårt val ...
Sen ropade dom in chefen på stället som jag känner lite visade det sig. 
Han rådde mig att vänta för effekten av alendronat avtar sakta så kan det gå ett år eller två (eller ännu längre) så är det bra. 
Skönt när någon annan tar beslutet och det kändes rätt för mig. 
Sigge är piggare så jag promenerade honom först & longerade 10 minuter sen. Han var pigg & lite busig men det gick hyfsat att hålla honom lugn. 
Vi åt köttfärslimpa idag. B lagade maten medan jag åkte till Ica & köpte lingonsylt bl a och postade paket (åt Bosse) Han roar sig med att sälja modelltåg på Tradera nu när han inte kan röra sig så mycket. 
Han går korta sträckor med bara en krycka nu. Men för det mesta behövs båda kryckorna. 
På kvällen borstade & ryktade jag Coppen plus Pharmalightade hans kors medan S red Rosa. 

(null)
Väntrummet på käkkirurgen. Vem har valt färger & är tanken att det ska se ut som gräsmatta på golvet? 
Till de här färgerna finns även orangea & blåa stolar... Snyggt, haha

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0