Vårpremiär

Efter att jag hade gjort hästar & stallet och ätit frukost drog jag på mig löpartightsen & sprang en sväng!
Det var längesen nu. 
Jag var så himla trött i november-december så jag orkade ingenting. 
Jag sprang inte så långt, 3,5 km & inte så fort men hade en lååång uppförsbacke (Labbarpsbacken) 
Jag trodde att det skulle kännas jobbigare än vad det gjorde. Det gick lätt faktiskt! Skönt. 
S kom hem ungefär samtidigt som mig. Hon skulle rida Rosa så vi tog in alla hästarna. Sigge hade inte ätit upp sitt kvällshö i natt.... Men han åt frukosthöt ute i hagen. 
När dom kom in ville han helst ha höt i krubban. 
(null)
Stackarn. 
Jag gick in & tog en kopp kaffe innan jag gick ut till stallet igen & tog med Coppen till ridhuset. Jag gick med honom ca 20 minuter medan S red klart & sen longerade hon honom lite. Han är mycket bättre nu, inte så halt, men inte helt ren ännu....
Dag blev det riktig skoghuggarmat.    Vi åt fläsk med potatis & sås. Så gott. 
(null)
Man äter sig proppmätt & orkar knappt resa sig efteråt. Haha. 
Sängarna blev renbäddade idag, det är alltid skönt med rena lakan. 
Jag pärlade lite på kvällen framför tv:n. 
När jag kvällsfodrade nyss så åt faktiskt Sigge sitt hö direkt, fast det låg på golvet. Så skönt. Hoppas att han blir bättre nu lille pållen. 
(null)
Ute är det grått, småregnigt & halv storm. Inge vidare roligt väder precis. +6 grader fast det är mitten på januari. 
Men jsg har det hellre så här än en massa snö & is. Jag längtar till våren. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0