Veterinären

I natt har jag sovit skitdåligt. Jag har vaknat i princip varje timme. Jag lyssnade färdigt på Jönköpings författaren Frida Moistos "Drakar lyfter i motvind. Valde sen "Stormvarning" av Maria Adolfsson. 
På morgonen sov jag däremot bättre. Jag gick inte upp förrän 9.  
Efter att stallet var klart och hästarna hade fått lunch, tog jag fram dammsugaren. 
Jag borde åkt till affären med men hann inte. Vi åt chicken nuggets och ris innan jag gick ut i stallet igen. 
Jag han precis borsta hästarna innan Enar, veterinären kom. 
Vi började med Coppen. Dags för en koll igen på hans hälta. Tyvärr blev det inga positiva besked. 
Rosa skulle få en vetcheck. Först skulle jag longera henne i ridhuset. Det gick sådär, hon var jättepigg och drog iväg i full galopp.... Hon var jättespänd så vi bestämde oss för att göra böjprov "hemma" på vår grusväg istället. Men hon var mer uppe i luften än nere på backen så vi fick ge henne lite lugnande. Sen gick det bra. Hon var snäll och ohalt. Efter ultraljud på bakknäna sprutades hon med lite antiinflammatoriskt runt lederna. Annars såg allt bra ut. Rosa blev även vaccinerad. 
Till sist tog Enar tänderna på Coppen och Sigge. 
(null)

(null)
Jag lämnade tre halvsovande hästar i stallet och gick in och gjorde en omelett som jag åt med keso. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0