Blåbär, box och bodybuilding

Igår varnade väderprognosen för regn hela dagen idag. 
Men när vi vaknade sa väderappen att det inte skulle komma regn förrän på eftermiddagen. 
Bosse gick ut och målade men S & jag hade bestämt att rida på förmiddagen. Idag red jag och S gick med. Det var massor med flugor i skogen så vi gick på vägarna istället. 
(null)

(null)

Efter det obligatoriska kaffet med yatzy åkte S & jag iväg och plockade blåbär. Det fanns väldigt mycket men dom var ganska små tyvärr. Vi fick ihop  en och en halv liter ganska snabbt ändå. 
(null)
Vi passerade Klerebodammen på väg mot blåbärsstället. 
(null)
Det var smidigt att kunna stå rak på skogsvägen och plocka blåbär från dom höga kanterna. 
Sen blev vi hungriga och åkte förbi Ica och handlade grejer till fiskgratäng med potatismos. 
Det blev jättegott. 
När vi orkade resa oss igen ville jag prova ett nytt recept på "knäckig blåbärspaj". 
(null)
Tyvärr var den inte riktigt lika god som jag trodde. 
När vi hade mumsat i oss pajen med lite glass och kaffe kände vi att det var dags att göra något. 
Vi gick ut i stallet & S pysslade lite med hästarna medan jag började tömma Sigges (gamla) box helt. Den som vi har skurat och målat några väggar i.
 Vi ska flytta en boxvägg i den så att alla boxar blir lika stora. Rubins box var ju lite mindre än dom andra & Sigges lite större. 
(null)
Vi ska också byta den söndertuggade väggen som syns på bilden. 
Vi blev klara med tömningen av boxen så imorgon kan vi börja jobba med väggarna. Vi ska också ta ner fönstren och tvätta & måla om dom. 
(null)
Till slut körde vi ett riktigt styrkepass. Att skotta upp bärlager i skottkärror är tungt! Jag vet inte hur många vändor vi körde med gruset till baksidan av stallet. Vi har lagt ett lager intill grunden nästan hela vägen. Det fattas några skottkärror till, dom får vi ta en annan dag. 
Kvällen blev ganska fin, inte sommarvarm men ändå ok. 
(null)

(null)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0