Blöt x 4

Idag blev en blöt dag kan man lugnt säga. 
Vi började med att skura baksidan av stallet. När man skurar längst uppe vid taket får man allt skitvatten över sig och som om inte det vore nog så öppnade sig himlen och det vräkte ner regn. Men men, vi blev klara till slut och gick in och bytte till torra kläder. 
(null)
Väggen ren och fin! Bilden tagen senare på eftermiddagen när solen tittade fram. 
Vi värmde oss med en kopp kaffe innan S och jag tog på rid/stallkläder för en skogstur. Det var misstänkt mörkt på himlen runt omkring men vi hoppades på att komma hem torra.  Jag red Sigge och S gick med Tosse. 
Drygt halvvägs öppnade sig himlen igen och det både haglade och regnade för fullt. 
Det var dagens andra klädomgång som hamnade dyblöta i tvätten. Till och med trosor och bh gick och vrida ur. Hästarna fick vi ta svettskrapan och dra av en massa vatten. 
(null)
Turen började torrt i alla fall! 
Nu var jag inte jättesugen på fler uteaktiviteter, men S ville skura transporten inuti.... 
Jag hittade en omgång till torra kläder som jag kunde blöta ner. Det regnade förstås och vi kunde inte stå inne i transporten hela tiden. Och det rinner ju in vatten i ärmarna på tröjan när man skurar. Men, skönt nu är det också gjort. 
B skjutsade in Tim till stan och tog med pizza hem. Jag slocknade i soffan efter maten. 
Jag vaknade av att jag hörde att S höll på att lastträna hästarna. Så jag gick ut igen, nu sken faktiskt solen. 
(null)
Hästarna var duktiga och gick på och av snällt. 
Sen var det dags för dagens fjärde blöta, en efterlängtad dusch. 
Nu säger jag och Sigge godnatt för idag. 
(null)
Jag hoppas på en både torrare och varmare dag imorgon. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0