Bra gjort!

Jag började förmiddagen med att gå bort till Pia och sätta på en tvättmaskin med hästgrejer. Sen fortsatte jag med att rensa ogräs i rabatten. 
När det var klart bytte jag om och sprang en runda. 
Jag hann med en dusch och att sy lite på "kattens hängmatta" också innan S kom. 
Vi åkte in till Jönköping till Charlies häst och hund. Vi tänkte köpa varsin tröja som vi ska brodera vår logga på. Men det fanns inga snygga som vi ville ha. Vi åkte vidare till Granngården där det inte heller fanns så vår sista chans var Hööks. Där hittade vi faktiskt varsin svart tröja som vi gillade. 
Sen var det dags att åka till Trafikverket. S skulle skriva teorin för E-körkortet. 
(null)
Jag satt utanför i solen medan hon skrev. Hon blev godkänd, bra gjort, frågorna kan ju vara luriga ibland.   Skönt att ha teorin är klar! 
Vi åkte bort till Prevox sen med tröjorna och varsin väst och lämnade in dom för brodering. 
Stephie red Sigge upp till Målskog & jag gick med. Han var fin idag! 
(null)

(null)

(null)

Men fy fasen vad mycket flugor det var runt oss när vi gick upp och tillbaka. Jag fick ta en lövruska och vifta runt Sigges huvud hela vägen. 
Stephie hittade en artikel i Ridsport där hon var omnämnd. Kul! 
(null)

Tim kom hem nöjd från jobbet. Han hade gjort klart med en lägenhetsförsäljning där säljaren var väldigt nöjd efter att Tim hade lyckats få till en riktigt bra budgivning. Bra gjort! 
Vi grillade fläskytterfilé på kvällen, Tim Bosse och jag. 
Till förrätt gjorde jag bruschetta. 
(null)

(null)
Nu är vi mätta och trötta. 
Dags att sova. 
Nattinatti. Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0