Idioti - eller...

En av hästarna som bott här har sparkat rätt ordentligt i boxen. 
När Bosse var på baksidan av garaget (som sitter ihop med stallet) och målade en dag såg han att delar av ytterväggen på stallet buktade ut....!
Oj.. vad gör man? 
Vi måste låna eller köpa två domkrafter som lyfter minst 5 ton, lyfta taket lite och slå tillbaka väggen in på plats igen, sa Bosse...????
Hur i hela friden ska det funka? Det lät som kvantfysik eller kinesiska för mig. 
Jag kände väl att det var läge att kontakta en snickare och be om riktig fackmannamässig hjälp. 
Men... så jobbar ju inte Bosse. Han jobbar efter devisen -Kan själv...
S och jag försökte hjälpa till, fast jag nog mest var negativ och såg farorna i allt. Rädd för skador på både människor och stallet....
(null)
Här är det riggat och klart med domkrafter som lättade på "takvikten"
(null)
Bosse slår in väggen på plats. 
Hur konstigt det än låter (i alla fall i mina öron) så funkade det. 
Skönt. Än kan han guben. 
S & jag gjorde hallonpaj med vaniljvisp till fikat. Solen sken på förmiddagen så vi kunde sitta ute utan att frysa ihjäl. 
(null)

Det är inge vidare sommarväder precis. 
Vi red i ridhuset idag. Jag red Sigge och S red Tosse. 
S hjälpte mig (med stort tålamod!) så mot slutet kändes det bra. Jag försökte rida igenom LB programmet som jag ska tävla (!) i Augusti. 
Jag har inte tävlat sen 2016 tror jag. Då red jag Msv B, nu känns LB svårt nog. Beror ju lite på vilken häst man sitter på förstås. 
Fläskfilé och riktigt färsk färskpotatis åt vi till lunch/middag halv fyra.         Vår granne Åke kom in med nyuppgrävd potatis från deras potatisland. Snällt - dom är extra goda faktiskt! 
Efter maten tog vi en lång promenad runt Bankeryd. Det är många hus uppe på höjderna som har kanonutsikt. 
(null)


I morse när jag gick ut till hästarna var liljornas blad fint "smyckade" av små vattendroppar. 
(null)

(null)

(null)

Ny dag imorgon med nya utmaningar... eller möjligheter säger man väl egentligen (om man inte är gift med Bosse, Hahaha ) 
Good Night everybody

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0