Igelkott och liten roadtrip

Igårkväll när jag gick in från stallet såg jag plötsligt något som rörde sig brevid mig på grusgången. 
Det var en igelkott! Den satt helt stilla så länge jag var brevid. 
(null)

(null)
Den var bara en halv meter från uteplatsen men valde sen att gå tillbaka och runt huset på framsidan. 
Bosse åkte till flygklubben efter frukosten och jag fixade lite här hemma. Vattnade blommor m.m 
När B kom hem var tanken att vi skulle åka till falköping och köpa en grej till kissen (som skulle finnas på ÖB där)      Vi skulle också passa på att äta lunch på Ålleberg. 
Men när Bosse kollade en extra gång var "kattsaken" slut i Falköping. Däremot fanns det en kvar på ÖB i Tranås. Så vi fick tänka om. 
Inköpet gick bra & Bosse undrade om jag ville äta i Tranås eller i Gränna, vilket inte spelade mig någon roll. 
B tyckte Gränna så vi åkte dit. Där hade alla människor glömt att vi fortfarande har en pandemi här och bör hålla avstånd osv. Det var precis lika mycket folk som det brukar vara en sommar i Gräna. 
(null)
Med tillhörande trafikkaos.
Det fick bli lunch/middag hemma istället för säkerhetsskull. 
Vi var så hungriga när vi kom hem så det fick bli makaroner och falukorv som gick fort att laga. 
Efter maten somnade vi båda två på soffan. Jag vaknade av att Stephie hade kommit. 
Vi gick ut i stallet och målade halva Sigges box. Det blev ingen ridning idag. Stephie och Sigge stod och myste en lång stund istället, det var han nöjd med! 
(null)
😍❤️
(null)

(null)
- Har du godis i någon ficka matte?? 
Även idag har det växlat mellan lite sol och regn, kallt har det varit med. Inte alls sommarvarmt...
Var har sommaren tagit vägen? 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0