Jordgubb & Salladsplockning

Förmiddagen gick åt till att göra det sista på hagen och att måla baksidan på garaget. 
Efter en kopp kaffe gick Stephie och jag ut till hästarna. S red Sigge i skogen & jag gick med. Vi visade Sigge galoppbanan uppe vid Målskog. Det blev ingen galopp idag men nu har han varit där så nästa gång kanske...
(null)

(null)

Hem gick vi på nya vägar för Sigge. 
(null)

(null)
Tosse fick också gå en skogsrunda. 
Det var längesen han var ute så han var lite spänd men S kunde rida en bit ändå. Sen gick hon resten. 
(null)

(null)

Vädret har som vanligt varit väldigt växlande. Vi slapp regnet när vi var ute med hästarna som tur var. 
Hästarna fick gå i "nya" hagarna efter ridningen. Det gillade dom! 
(null)

(null)
Sigge ville absolut inte gå in när vi tyckte att det var dags. Högst motvilligt gick han med till slut. 
Efter maten åkte S & Tim iväg och plockade jordgubbar igen. B och jag gick upp till Anderssons. Estrellita har fått så mycket sallad i sitt grönsaksland så hon ville att vi skulle plocka lite. Vi fikade också och pratade en massa som vanligt. Emely och hennes tre barn var också där. 
(null)

Jag dammsög huset när vi kom hem och nu har jag suttit i soffan en stund. 
Det är dags att göra kvällssysslorna i stallet och gå & sova sen. 
(null)
Bildbevis på växlande väder. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0