Röjsåg,löpning och ny eltråd

Regn väntades vid elva-tiden så jag skyndade mig ut efter frukosten. 
Jag skulle hinna röja gräs runt uthuset medan vädret var okej. 
Vi har ju egentligen gjort en hästhage där men vi törs inte släppa ihop Sigge och Tosse och den är för liten att dela i två. 
Vi ska måla baksidan av uthuset så därför behövde det röjas där. Vi funderar också på att ta bort hagen/staketet och göra ett grönsaksland, ett potatisland och sätta upp ett växthus där istället. 
Fy fasen vad skitig man blir av röjsågen! Gräs överallt!
(null)

När jag hade sanerat mig tog vi en kopp kaffe med yatzy precis som vi brukar. 
S & D kom sen och tog ut Sigge på en uterunda. 
Jag var kattvakt en stund medan Bosse fick gå ut lite. Han kom dock in ganska snabbt och då passade jag på att springa tre och en halv kilometer. Jag har ett stort behov av att röra på mig, får lite panik av att sitta i soffan för mycket. 
Vi åt rester från igår och så gjorde jag en hallonpaj på hallon som S&D plockade igår. Mums
Dom kom in efter ridningen och vi fikade tillsammans. 
Trots att det duggade lite gick vi sen ut och bytte eltråden i Sigges och Tosses hage. Vi ska byta i minst en hage till, den som Coppen gick i och ska gå i om han är frisk vid nästa veterinärbesök. 
Dagens Wildabilder. Det blir mest kort när hon sover för det är svårt att fota henne när hon springer & hoppar runt som ett yrväder! 
(null)

(null)

(null)

Just nu när jag skriver ligger hon och sover i mitt knä. Hon är så gosig, mysig och busig 😻❤️
Ytterligare en sommardag är snart slut. Sommar ja, var tog den vägen? Vi hade en vecka med kanonväder i juni tror jag, juli har bjudit på riktigt skitväder. Det är tydligen sämsta julivädret på 58 år. Synd att vi skulle behöva uppleva det. 
Jag håller tummarna för att det blir uppehåll imorgon i alla fall. 
Regnet har vräkt ner i eftermiddag/kväll. Blä. 
Dags att kvällsfodra pållarna. 
Sov Gott. Kram 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0