Sol och bad!

Idag blev det sommar igen!!
Sol och varmt, nästan hela dagen i alla fall. 
Bosse åkte mc hela dan med Kjell. 
Jag tvättade och städade inne innan S kom och vi gick till stallet och körde rent fönstergallret i Sigges box och underdelen på mellanväggen. 
Sen la vi oss i solen. Så skönt att äntligen kunna sola och bada lite igen! 
(null)
Vid ett dök det upp lite moln på himlen. 
(null)
Dom ser mörkare ut på bilden än vad dom var men vi tyckte inte att det var någon idé att ligga kvar. Så vi bestämde oss för att rida. 
Vi lastade Sigge och körde upp till Målskog igen. Idag var det min tur att rida. Molnen försvann och nu visade termometern på 25 grader....
Vi hade bestämt innan att jag skulle rida igenom programmet inne i ridhuset som är 20x40. 
Det var så himla varmt därinne, luften stod helt stilla. 
(null)

(null)

Ridningen gick sådär. Bitvis bra, men oxå dåligt... På slutet kändes det bra i alla fall. Ridmässigt - men fy vad varmt & svettigt det var! 
Stephie fick gå med Sigge efter för jag var helt totalt slut. 
När vi kom hem & Sigge hade badat fick Tosse träna på att stå i transporten ett tag. 
När vi var klara i stallet tog vi bilen in till Jönköping och gick/sprang Dunkehallaleden. Den är inte så lång men det går uppför hela vägen. Det är många trappor också som vi sprang i & tävlade lite så mjölksyran slog till. 
Det är väldigt fint med mycket forsande vatten. 
(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

Vi gick över till stadsparken sen och gick på den sidan ner igen. 
Utsikten är så fin där uppifrån. Vi såg ända till Visingsö idag. 
(null)

(null)

(null)

Vi grillade kyckling på kvällen och åt tillsammans, Daniel kom hit oxå. 
Hästarna vill ha sitt så jag ska gå ut och mata dom och pussa dom godnatt. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0