Svetsning och hovslagare

Jag matade och släppte ut hästarna före sju imorse. 
Sen målade jag i Sigges box innan jag gick in och åt frukost. 
När vi hade ätit klart gick vi ut och tog med svetsen och vinkelslipen för att göra nya fästen till mellanväggen. 
(null)
Det är tur att Bosse är så händig och kan fixa allt. 

(null)
Solen tittade fram lite så vi passade på att måla klart runt dom två sista fönstren också. 
Det går åt mycket färg här! Så vi fick hoppa i bilen och åka till färgaffären igen. Både vit och röd färg till inne i stallet plus mer gul färg köpte vi. 
När vi kom hem var vi hungriga så det fick bli något snabbt. Stuvade makaroner med falukorv (tonfisk till Stephie)  Och av den maten får man ju paltkoma så det fick bli en powernap i soffan. 
Klockan fyra kom Rolf, hovslagaren, för att sko om båda hästarna. 
 En och en halv timme senare var han klar och vi var 1 700 kronor fattigare. 
Lite senare lastade vi Sigge i transporten och körde honom upp till Målskog. Det är längesen han åkte nu så han behöver träna lite. 
S red honom i ridhuset däruppe först och skrittade ute på hoppbanan sen. Sigge var pigg idag. 
(null)

(null)
Grönt läppstift
Det är nya hästmodet. Haha. 
När vi kom hem fick Tosse också gå in i transporten en stund. 
Bosse Tim och jag grillade korv på kvällen och satt på uteplatsen. Vädret var hyfsat. Solnedgången var fin ikväll också. 
(null)

(null)

Time to sleep. 
Good Night 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0