Träning, krattning och kattleksak

Bosse åkte ett ärende på förmiddagen så jag var inne med Wilda. 
När han kom hem kopplade S och jag på transporten och körde upp Sigge till Målskog. Tanken var att Stephie skulle rida på dressyrstaketet men banan var riktigt blöt och kladdig så vi gick in i ridhuset istället. 
Där var det väldigt varmt. Phu. 
(null)

(null)
Sigge var pigg trots värmen. 
Anette kom när vi var tillbaka i stallet. Hon var snäll och följde med Stephie och Tosse till ridhuset. Jag gick in och lagade mat. 
Det blev snabblagat idag, potatisbullar med bacon, lingon och majs. 
Gräset jag röjde igår behövde krattas ihop och köras iväg. Så efter maten gick vi ut & satte igång. S fixade i stallet och jag krattade. 
(null)
Fem stora skottkärror körde jag iväg. 
Plötsligt hoppade den här stora paddan fram! Usch...
(null)
I morse såg vi vår igelkott igen. Bosse såg den på framsidan först och sen såg jag den på baksidan. Igår såg vi den gå in i carporten två gånger. Troligen passerar den bara igenom den och går till lövhögen som finns bakom. Ändå lite mysigt att ha en kotte här. 
Bosse och Wilda låg på soffan när jag kom in. Jag satte mig en stund men när dom somnade tog jag på mig träningskläder och sprang runt Labbarp igen. Samma väg som igår. 
(null)

Idag var det tungt, igår kändes det mycket lättare att springa... Det är väl dagsformen som avgör. 
Tre minuter planka blev det också innan duschen. Igår gjorde jag femtio squats före löprundan. 
Tim ringde halv åtta när han var på väg hem från jobbet.  Jag erbjöd mig att göra potatisbullar med bacon till honom också. Det ville han gärna ha. 
Jag åt lite yoghurtkvarg till kvällsmat. 
(null)
Vi försöker vänja Wilda vid kopplet... Det är ingen favorit om man säger så men nu får hon leka lite med det och vänja sig vid att det snor sig lite runt henne. 
Nu ska hästarna få mat igen. 
Kram och Sov gott. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0