Vacker Morgonhimmel

Jag vaknade runt fyratiden och var kissnödig. 
Vilken vacker himmel jag fick se! Var tvungen att hämta mobilen och ta några bilder. 
(null)

(null)

(null)
Det såg nästan ut som om himlen brann. 
Nästa gång jag vaknade var det ljust. Hästarna fick frukost vid 7.45 & jag åt min vid 8.30. 
Vi gjorde klart boxarna idag, mellanväggen kom på plats till slut efter diverse strul. 
Jag bakade havreflarn lite snabbt till kaffet som vi drack ute. Det var lite småkyligt men med en tröja på gick det bra. 
Sen återstod det att flytta lysröret en bit åt sidan. Medan Bosse gjorde det målade S & jag baksidan på verkstan. 
Jag åkte en snabbis till Ica för att kunna göra en fläskfilerätt som jag ofta gjorde förr. Med paprika, purjolök, bacon och en sås gjord på picantost.   
S målade klart det röda i Sigges box under tiden sen lagade vi maten tillsammans. 
När vi hade svalt sista tuggan reste vi oss och gick ut i stallet. 
Vi hade en timme på oss att rida Sigge en sväng ute innan vi skulle infinna oss på Bankeryds Ridklubb (Målskog)
Det var galet mycket flugor så vi gick på vägarna, runt Målskog-Rickarp. Inne i skogen är det alltid ännu värre med insekter. 
(null)

Vi hann nästan. Fem över fem var vi uppe på ridskolan. 
Vi skulle bygga upp dressyrstaketet så att vi kan träna där. 
(null)
Det blir kanon att kunna träna program på Sigge där. 
Kvällen var lugn med lite popcorn framför tv:n. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0