Ärenden

Vi började dagen på byggställningen som vanligt. Idag skulle markisen upp. 
(null)

Det gick bra att montera upp den, sen började problemet. B skulle borra ett hål i väggen där "linan" till att manövrera markisen skulle komma in. 
Men vi har visst en väldigt hård vägg. 
Borren gick sönder två gånger innan han gav upp och bestämde sig för att åka & köpa nytt. 
Vi hämtade först upp Tim på jobbet & åkte upp till Trafiksäkerhetsverket. Vi har ju "bytt" namn. 
Enligt kyrkböckerna har vårt efternamn stavats med V medan vi har skrivit med W. Det innebär problem framförallt om man bokat resor osv eftersom det står med enkel V i passet. 
Nu har vi äntligen bytt så vi heter Wretmo. Det innebär ju också att vi måste göra nya körkort och pass. 
(null)
Så nu har vi tre tagit nya kort till körkorten i alla fall. Stephie har ju planer på att ta E-behörighet i sommar så hon väntar lite med sitt kort. 
Jag hoppade av på A6 sen medan B körde tillbaka Tim plus åkte till Biltema. 
Jag behövde köpa mascara och hoppades hitta en bikini. Men som vanligt är det hopplöst att hitta nån som passar.... 
City Gross var nästa stopp. Där köpte jag E-plus till hästarna. 
Bosse började bli stressad då han skulle ha flyglektion, så det fick bli McDonalds mat idag. Vi åt Chicken Nuggets båda två. 
Vi hade ett sista stopp innan vi var klara och det var systembolaget i Habo. B har beställt ett ölfat där som hade kommit. Vi tänkte hoppa över det i år men när vi pratade om det kom vi överens om att dels kommer vi att vara hemma mycket i sommar. Dels är det på uteplatsen vi kan umgås med folk. 
Så nu finns det öl i tappen om någon vill titta förbi! 
Jag putsade lite fler fönster när vi kom hem och fixade med krukväxterna. 
Jag red Sigge en runda i skogen. 
(null)

Sen tog jag en PW när Stephie åkte till Målskog och hade träning för en ny elev. 
(null)
Lite kvällsmys. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0