Examen x 2

Direkt efter frukosten ställde jag mig i köket och började med maten. 
Jag gjorde Boeuf Bourguignon på fransyska. Det är ju långkok så jag har stått i köket nästan hela dagen. 
Medan köttet puttrade körde jag snabbt upp till A6 och köpte examenspresenter till Tim och Amanda. Är ute i god tid som vanligt....not! 
Stephie och Danne fortsatte med garderoberna i stallet, men plötsligt mådde hon inte bra. Hon frös och hade huvudvärk och åkte till lägenheten för att vila. Tyvärr vågade dom inte komma tillbaka hit och äta OM hon är sjuk/smittsam. 
Så det blev bara Tim, Amanda, Bosse och jag på middagen. Inte mycket till examensfest men inget är ju som vanligt iår. 
(null)

Vi åt gott i alla fall, till efterrätt blev det glass med jordgubbar, hallon, blåbär och maränger. 
Vi hann spela en omgång Canasta med innan dom åkte hem till Borås igen. 
(null)
Det var väldigt jämnt men till slut vann Tim och Amanda. 
Tims kollegor hade köpt champagne igår för att fira hans examen och hans första försäljning. Snällt! 
Jag gick ut och red Sigge vid 19.30 i ridhuset. Stundtals var han fin men däremellan vill han gärna bestämma lite själv! Det kändes ändå helt ok så vi var nöjda båda två när vi avslutade. 
Igårkväll vällde dimman in här. Jag tog några bilder men det är nog svårt att se hur tjock och lågt ner den var. 
(null)

(null)

(null)

(null)

Nu är det dags att fläta ihop mitt nytvättade hår och gå och sova. Men först lyssna lite på min ljudbok. Just nu lyssnar jag på en sann historia som heter Gunillas man försvann. Den är lite seg faktiskt, det hade räckt om den var hälften så lång, den är cirka elva timmar. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0