Fasadtvätt

Nu när gaveln är klar, är det dags för nästa projekt. 
Fasaden mot uteplatsen ska målas. Men först måste den skuras med fasadtvätt. 
Det är mitt jobb. Jag kan stå på taket över uteplatsen och göra nästan allt. Det är bara en liten del jag måste stå på stegen för att nå. Rätt ok för mig med svindel!
(null)

(null)

(null)

Jag var klar mitt på dagen, ungefär när det var dags för kaffe. 
Hästarna fick lunch oxå och såg ut att njuta i solen. 
Tyvärr har det luktar riktigt illa i Kolaryd idag. Bonden har kört ut kopiss på fälten. 
När dom skulle köra på fältet precis vid hagarna gick jag ut för säkerhets skull. Tosse är ju lite rädd av sig. Men jag plockade gräs åt dom så det gick jättebra. Ingen var rädd för traktorn. Bonden var snäll och körde lugnt och det är man ju tacksam för. 
(null)

Bosse lagade mat till oss, köttfärslimpa med färskpotatis. 
Direkt efter maten gick jag ut och "dammsög" poolen. Det var välbehövligt.
(null)

Efter ett snabbt klädbyte, till ridkläder, tog jag in hästarna och gjorde iordning Sigge. Vi gick till ridhuset igen. 
I början funkade inte bromsen alls... Men efter en stund var vi ganska överens om vad som betyder stopp eller sakta av. Då blir det mycket trevligare att rida! 
Rolf, hovslagaren, kom klockan 17 till Tosse. Han (Tosse) var lite bråkig idag, det är i och för sig bara andra gången han får skor på fötterna. Så det kanske är tillåtet med några protester?!
(null)

Stephie och jag tog en promenad sen. Det var varmt och skönt men mörka moln syntes in mot Jönköping. 
(null)

(null)

   (null)

(null)
Regnbågen på himlen över Vättern och in mot Jönköping. 

Tim och Amanda hade kommit hem när vi kom tillbaka. 
Vi tog fram grillen och grillade hamburgare (och kyckling till Stephie)
Gott och mysigt! 
(null)

(null)

Imorgon blir det målning. 
Nu ska jag sova. Nattinatti. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0