Het målning

Väckning klockan 07. 
Jag hade tandläkartid klockan nio.      Det var riktigt varmt redan tidigt imorse, +26 när vi åkte in till Jönköping vid 8.30.  
Det var ett snabbesök hos tandläkaren, hon skulle bara kolla så att allt funkar med bettskenan. Bosse åkte till Biltema under tiden, men jag hann gå halvvägs dit sen. 
Staden ligger så fint vid mycket vatten. Vättern på ena sidan och Munksjön på andra, med konserthuset Spira. 
(null)

(null)
I bakgrunden här syns Munksjö fabriken. 
Om man går över gatan här så har man Rocksjön på andra sidan. 
(null)

(null)
Vi har mycket vatten i och runt stan och det är ju jättefint! 
Vägen hem till oss är också väldigt lummig och fin, nästan lite djungelkänsla nu. 
(null)

När vi kom hem drack vi en kopp kaffe innan vi började jobba igen. 
Dags för nästa projekt. Att skura gaveln på stallet. Det innebär hög stege och försöka att hålla svindeln i schack. Det gick bra idag! 
Väggen blev skurad och halva framsidan på stallet målade vi en andra gång Stephie och jag. 
(null)

Även gaveln på uthuset fick sig en andra strykning innan det var dags för lite mat. Vi var hungriga (klockan var efter tre) så det fick bli snabba potatisbullar med bacon. 
Efter maten la Stephie och jag oss på varsin madrass i poolen. Det var väldigt varmt så vi fick doppa oss med jämna mellanrum. 
Vi ryckte upp oss med hjälp av en glass, tog på ridkläder och gick ut i stallet. 
Jag red Sigge på ridbanan och det gick ganska bra tack vare Stephies hjälp. Men vad svettiga vi blev. 
(null)
(null)

(null)
Jag är anmäld till tävling i Augusti! Det är flera år sen jag tävlade nu...    Spännande... 
Tim och Amanda åkte till Nässjö efter jobbet. Till Amandas föräldrar, dom ska vara där i helgen. 
Bosse och jag avslutade kvällen med räkor och vitt vin på uteplatsen. 
(null)

(null)
Königsmosel - bästa, godaste vita vinet enligt mig. 
En härlig sommarkväll till! 
Med fin solnedgång. 
(null)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0