Kattungar

Hästarna fick som vanligt kraft inne och blev utsläppta med hö innan jag åt min frukost. 
Sen städade jag huset medan Bosse fortsatte med målningen på baksidan. 
Jag åkte iväg och handlade sen för att slippa trängas med för mycket folk närmare midsommar. 
Strax före två satte vi oss i bilen och åkte till Gislaved. Där tittade vi på sibiriska katter. Dom var jättesöta, långhåriga och supermjuka. Men mamman fällde jättemycket så det var hår överallt.... inte så kul att ha det så hemma...
Vi backade nästan redan när vi kom in i trapphuset. Fy fasen vad det luktade. 
Lägenheten luktade också illa och städa visste dom inte hur man gör..
Usch vi ville helst därifrån så fort som möjligt, trots dom små söta kattungarna. (null)

(null)

(null)
Den fina mamman, silkesmjuk verkligen. 
Vi tog en fika i Gislaved innan vi körde vidare. 
(null)
Nästa stopp var Halmstad. 
Vi undrade var vi skulle hamna denna gången, men tröstade oss med att det inte kunde bli mycket värre än första stället. 
Hm...
Jag var säker på att Bosse hade kört fel när grusvägen blev mindre och mindre och vi passerade nån gammal öde fabriksbyggnad. Men då talade GPS:en om att vi strax var framme. 
Ett gult litet gammalt trähus dök upp i skogen. Vi ringde på och det var rätt hus. 
Bohemiska människor öppnade och än en gång klev vi in i ett helt ostädat hem med skräp slängt lite överallt, tvättmaskinen i köket osv. 
Här födde dom upp Bengaler. Det var fem ungar i kullen men vi fick bara se en. Dom andra var tingade. 
Denna lilla tjej var pytteliten. Hon var åtta veckor men var inte större än de vi tittade på i Gislaved som bara var fyra veckor. .. Hon var minst i kullen men frågan är ju varför och hur påverkar det henne i framtiden. 
(null)

Vi åkte hemåt igen utan att ha bestämt något. 
Imorgon ska vi titta på fler bengaler sex mil härifrån. 
När vi kom hem hade Tim och Amanda lagat tacopaj som vi åt tillsammans. 
Sigge sov när Stephie kom hem från jobbet. Hon skickade en mysbild till mig. 
(null)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0