Målning och fotografering

Vi har avnjutit ännu en varm (+26) solig och fin dag. 
Det blev ganska mycket målning gjord. Hela gaveln på stallet är nu färdigmålad. 
(null)
Jag älskar ju inte att stå på höga stegar men idag gick det bra. 
Vi grillade när målningen var klar. S och jag fixade förrätt med. Kallrökt lax med philadelphiaost och hackad rödlök. 
(null)
Den blev inte så vacker men gott är det! Till det grillade köttet åt vi ugnsrostad färskpotatis och tomat/mozzarella dressad med olivolja salladskrydda och basilika. 
Efter maten tog Stephie sin systemkamera för att fota hästarna i hagarna. Dom var inte helt med på noterna, ville helst gå in tror jag, men några fina bilder blev det i alla fall! 
(null)

(null)

(null)

(null)
Våra fina killar! ❤️
Vi tog en promenad alla tre (Bosse Stephie och jag) på kvällen. När vi passerade Målskog gick vi in och pratade med Karin och Maggi, som var i sitt stall. Dom hade varit där hela dagen för en av deras hästar mådde inte helt bra. Veterinären hade varit där igår, eventuellt har hästen epilepsi. 
Det mullrade lite runt omkring och några få regndroppar föll men vi klarade oss bra. I morgon varnar dom för åska. 
(null)
Dags att ge hästarna lite kvällsmat och försöka sova. Natten som var sov jag inget vidare...
Hoppas ni kan Sova gott! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0