Regn och åska

Idag har det regnat och mullrat en del. Åskan har hållit sig på avstånd som tur är. 
Det har inte blivit så mycket gjort idag. Jag hjälpte Bosse att få upp lite virke i taket på carporten, för förvaring. 
Sen rensade jag lite ogräs. 
Det såg väldigt mörkt ut på himlen vid halv elva så jag bestämde mig för att hästarna skulle få äta sitt lunchhö inne. Tyvärr hann jag inte få in dom innan regnet vräkte ner. Vi blev ordentligt blöta allihop. 
(null)
Det syns inte på bilden men blöta var vi. 
När S kom gick vi ut med Sigge i skogen. Vi lyckades pricka mellan två regnskurar så vi kom hyfsat torra hem. Lite svettiga bara för det har varit åskvärme idag. 
Tosse fick jobba lite i ridhuset idag med. S provade hoppsadeln på honom idag. 
(null)
Vi kände oss inte riktigt färdigrastade när vi var färdiga i stallet så vi hämtade varsin regnkappa och tog en långpromenad. 
(null)
Vattnet låg helt spegelblankt på Attarpsdammen. 
Imorgon ska det komma mer regn. Det är faktiskt välbehövligt. 
Dags för kvällsfodringen. 
Bye bye. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0