Repris

Återigen vaknade vi till en varm och solig dag. 
Molnen kom under dagen och på eftermiddagen kom det ett par riktiga åskskurar. Ingen åska mitt över oss tack och lov men det mullrade i fjärran. 
Vi gjorde som vi brukar. Tog på oss målarkläderna efter frukosten och hämtade färg och penslar, vit färg idag. 
Bosse målade klart gaveln på uthuset och jag gaveln på stallet. Det är lite vitt kvar att måla högst uppe på stallet men det är nästan färdigt. 
Stephie kom och vi plockade en hel del ogräs på grusgången utanför stallet. Svetten rann för det var jättevarmt och kvavt. 
Vi gick in sen och lagade maten. Kasslergratäng med broccoli och ris. 
Hästarna fick ha en lugn dag, vi gick in i ridhuset och Tosse fick miljöträna lite. 
(null)
Han fick gå och trava över bommar plus gå mellan/runt koner och pottor (som brukar användas till cavalettibommarna) 
(null)
Sigge undrade mest vad vi sysslade med, han försökte äta upp en potta. 
S & jag tog en PW när vi var klara i stallet. En dusch var ett måste efteråt, det var så varmt trots att det var molnigt. 
(null)

(null)
(null)
Det är så fin grön färg på fälten nu, igen får man väl säga. För på våren är det ju en explosion av grönt. 
Tim och Amanda kom tillbaka från Nässjö ikväll. Vi gjorde tacos och åt tillsammans på uteplatsen. 
(null)
Mysigt! 
Det är så härligt att ha båda mina barn så nära. Älskar dom och älskar att umgås med dom båda två! Nu har dom varit "borta" hemifrån i tre år var, Stephie i Skåne och Tim i Borås/Trollhättan. Det var tomt då och så skönt att båda valde att flytta hit igen. 
Ibland tänker jag på min mamma... jag flyttade ganska hastigt... 24 mils avstånd är inte jättelångt men ändå för långt för att kunna träffas ofta.   Jag skulle inte rekommendera någon att flytta från sin familj, saknaden blir stor. 
Nog om det. Imorgon är det en ny vecka igen. Vädret ska bli lite sämre nu, lite kallare och eventuellt regn i veckan. 
Dags att försöka sova lite igen. Jag sov lite bättre natten som var i alla fall. 
God Natt Kram 🤗 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0