Skön dag i solen

Det har varit en solig och varm sommardag. 
Jag startade med skurborsten i handen. Jag skurade först fasaden vid uteplatsen. Sen hade jag lämnat hängrännan och vindskivorna på stallet så jag passade på att ta det med. Jag fick allt smutsvatten över mig där så det fick bli en dusch med hårtvätt när jag var klar. 
(null)
Det är den sista väggen vi har kvar att måla på huset. Sen är det stallet och uthuset kvar...
(null)
Vi åt en god sallad med tonfisk och ägg till lunch. 
Sen blev det några timmar i solen och poolen. 
(null)
På kvällen kom Alice från Växjö med två hoppsadlar som vi provade på Sigge i ridhuset. 
Tosse fick också prova men bara på stallgången. 
Vi fick behålla den ena för att testa den några gånger till. 
Jag lyckades sova med bettskenan natten som var! Jag vaknade som vanligt några gånger men somnade om med hjälp av ljudboken. 
Just nu lyssnar jag på Nattsångaren av Johanna Mo. Den är bra, ska visst bli fler böcker i samma serie. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0