Skräp, spån och sol

Medan Bosse spikade upp täcklock lastade jag (Sams) släpkärra med skräp. Först häcken som Stephie och Danne klippte igår sen lyfte jag på fyra gamla ensilagebalar och till sist allt skräpvirke från gaveln. 
Skönt att bli av med allt. Efter besöket på sortergården åkte vi till XL-bygg i Habo och köpte ett par plankor som saknas. En knutbräda och nytt fönsterfoder. 
Nästa stopp var Kullbergs hyvleri som ligger precis nedanför oss. 
Där köper vi vårat spån. Vi körde två vändor och har nu drygt 40 balar hemma. 
(null)

Vi åt korvstroganoff med ris idag. Ingen favorit men det går fort att laga. 
Stephie och jag solade och badade en timme sen innan vi gick ut i skogen med Sigge. 
Stephie och Sigge travade uppför en ganska lång backe och jag sprang. Jag kom rätt långt efter, det var riktigt svettigt idag. 
(null)

(null)

(null)

Tosse blev borstad och fick en klistund. Det gillar han. 
(null)

(null)

Tim och Amanda grillade kyckling på kvällen. B och jag var inte så hungriga så vi grillade varsin korv. 
(null)

Vi delade på en melon alla fyra och åt ett lite kex med brieost också. Gott och mysigt denna första varmare sommarkvällen. 
Lite målning blev det efter maten med. Imorgon blir det mer målning på hög höjd, hemska tanke!
Godnatt och Sov gott! 
(null)
Solnedgång bakom stallet. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0