Styrketräning

Idag har det varit mer än fullt upp. 
Bosse åkte & köpte ett nytt borr för att komma igenom väggen med "snöret" för markisen. 
Jag fixade lite inne, dammsög och strök. Sen gick jag ut och plockade gräs åt hästarna. 
(null)

Dom tyckte båda två att jag var långsam... 
Bosse lyckades till slut borra hålet i väggen och markisen är nu färdigmonterad och kan manövreras inifrån. 
Vi plockade sen ner byggställningen, äntligen är hela gaveln klar. Så skönt! Vi använde skyliften så det gick smidigt. 
(null)
Annars är den så tung! 
Jag åt en tonfisksallad till lunch. 
(null)

Stephie red Sigge i ridhuset, efteråt gick vi ut en liten sväng. 
(null)

(null)

Sedan var det dags för trädfällning...
Det är inget jag gillar precis. Jag tycker att det är farligt och att vi ska låta en utbildad trädfällare göra det. 
Men Bosse ska ju göra allt själv. Vi blir rätt osams när sånt här ska göras. 
(null)

(null)

Han lyckades såga ner mycket men toppen är fortfarande kvar. 
Vi släpade sen bort alla grenar och la dom nere vid carporten. 
Sista projektet för dagen var att kånka upp byggställningen på loftet på stallet. 
(null)

Den färdiga gaveln i kvällssolen!
(null)

Vi grillade ett par korvar på kvällen, vi orkade inte laga nån annan mat. 
Nu ska trötta muskler och ett blått finger få sova. 
(null)

Sov gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0