Torget, Biltema och Ikea

Idag var det dags att göra några ärenden igen. Stephie kom före 10 och åkte med på stan. 
Vi började på torget där jag snabbt köpte lite blommor till rabatten. 
Nästa stopp var Biltema. Jag fick ett nytt mc-ställ av Bosse igår och byxorna var lite trånga så jag bytte dom till en bättre storlek. Skönt att slippa åka i mitt gamla skinnställ som vi köpte någon gång runt 1985-86. 
Till sist åkte vi till Ikea. Vi behövde köpa fler hyllor och lådor till garderoberna i sadelkammaren. Tyvärr var hyllorna till de stora garderoberna slut på lagret för tillfället så vi får åka upp en gång till. Köpte i alla fall två lådor och fyra hyllor så vi kunde göra lite mer färdigt. 
Men det är en hel del kvar att plocka in och så får vi ta en sväng till sortergården. 
Vi fikade tillsammans med Tim och Amanda när vi kom hem. Det fanns tårta kvar sen igår, den var lika god idag. 
T & A åkte sen till Borås för att ha lite examensfirande med Amandas föräldrar och syster. 
Stephie och jag tog med Sigge upp till Målskog där S red ett svettigt pass. 
Det var riktigt varmt idag. 
(null)

Vi fick bada Sigge när vi kom tillbaka och sen fick dom gå och äta gräs ett par timmar. 
Vi hade rester kvar från den goda maten igår som vi bara kunde värma. 
Jag putsade några fönster innan jag gick ut och hjälpte S i sadelkammaren. 
När vi inte orkade göra mer där planterade vi dagens inköp av tagetes och petunior. 
(null)
Det ser inte mycket ut för världen än men det blir bättre! 
Jag kollade värdena i poolen med för tredje dagen i rad... nu börjar det se ok ut. Det är inte helt lätt att få allt rätt. 
(null)
S och jag körde min Massage Gun på varandra en stund. Den fick jag också igår.  Jätteskönt även om vissa punkter gör ganska ont!
På kvällen satt B och jag på balkongen och åt kex och ost och tog ett glas vin. 
(null)

Sov gott allihop!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0