Bjurfors och Ryhov

På förmiddagen gjorde jag stallet och dammsög huset. 
Vid halv tolv åkte B & jag in till Jönköping. Först hälsade vi på Tim på hans nya arbetsplats Mäklarbyrån Bjurfors. 
(null)
Tim hämtade mat från Anna-Gretas så vi lunchade tillsammans. 
Klockan 12.40 skulle Bosse vara på röntgen. Efter det var det läkarbesök på ortopeden. Hans ben är sämre, han har mycket mer ont och det är svullet ända upp i knät. 
Röntgenbilderna såg ut ungefär som innan men det syntes lite kallus (ny benvävnad) enligt läkaren... (null)

(null)

Men det var svårt att veta varför han har fått mer och mer ont och framförallt smärta i knät. Man tog blodprover och vi fick gå ner till röntgen igen för ett ultraljud som skulle utesluta ventrombos (blodpropp) i benet. 
(null)

Som tur var hittades ingen propp så vi fick åka hem igen. 
Nu röntgen och återbesök om cirka sex veckor och om smärtan inte ger sig blir det kontakt med smärtenheten.
S och jag red direkt sen. Sigge sadlades med en hoppsadel som vi tagit hem för att prova. Jag har inte suttit i hoppsadel på jättelänge så det kändes väldigt ovant och hur vingligt som helst. Hade hästen hoppat åt sidan så hade jag ramlat av. Med den känslan valde jag att hoppa av själv!
Tim sover här i natt. Vi gjorde hamburgare på kvällen som vi la lite rödlökschutney på. Jättegott faktiskt. Jag trodde att det var picklad rödlök jag hade fått men det visade sig vara chutneyn. 
Sovdags- Good Night! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0