Bye Rose

Idag tackade jag nej till jobb. Kände att jag behövde en ledig dag. 
Ledig & ledig, jag satt med bokföring flera timmar och dammsög huset. 
Till lunch åt vi kassler & broccoligratäng med ris. 
(null)
Vid tre-tiden kom Rosas ägare med sin hästlastbil för att hämta henne. 
(null)
Så nu är Sigge själv i stallet. Han är helt ok med det, är lugn både hagen och stallet. 
Vi är fullt medvetna om att han inte ska vara själv egentligen men vi ska lösa det så snabbt vi kan. 
Förra veckan var vi i Lekeryd och tittade på en 3-åring. 
(null)
Vi ska åka dit imorgon igen och S ska provrida. En söt och snäll häst verkar det vara. 
Idag red vi ut med Sigge. S red och jag gick. Det har varit ganska kallt några dagar nu. En del sol men kalla vindar. 
Bosse fixade (läs köpte) kvällsmaten idag, goda laxbakelser. 
(null)
Jag ska jobba onsdag & torsdag. Har fått förfrågan på fredag, lördag och söndag också. Men på fredag kommer Rolf och skor Sigge och jag valde att vara ledig lördagen med. Söndagen tackade jag ja till och då blev Jossan glad för hon jobbar också då. 
Imorgon börjar jag 7.30

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0