Nöjda pensionärer mindre nöjd familj

Jobb idag igen, men kort dag 7.30-11.30. Lagom tycker jag!
Dom boende blir så glada när jag kommer (det där lät skrytsamt) ...
Men dom blir glada och är så tacksamma när jag gör det lilla extra som dom säger att ingen annan gör. 
Idag sken solen så jag tog med A ut på en promenad runt samhället. 
(null)

Igår hjälpte jag en man med sjukgymnastik som det tyvärr slarvas med. 
Bara något så enkelt som att gå in med en kopp elvakaffe till den som vill ha är så uppskattat. 
När dom då säger att det bara är jag som gör dessa saker undrar man ju lite...  Men jag känner mig behövd och det är roligt att gå till jobbet. (Fast det är skönt att vara pensionär också!)
Familjen tycker inte att det är lika kul att jag jobbar... Det har ju blivit mer än jag hade tänkt nu men det är ju svårt att säga nej när det saknas så mycket personal. 
Imorgon jobbar jag 7-16. Det är lite väl länge i och med att vi har hästarna sen också. 
Jag handlade direkt efter jobbet och åkte hem & drack kaffe. 
Jag stekte skinksnitzel som fick puttra på spisen medan vi gick till ridhuset med hästarna. Jag longerade Rosa medan S red Sigge. 
Vi kokade färskpotatis till snitzeln och det blev jättegott. 
S och jag tog en promenad sen. Jag har gått över 22 000 steg idag = 14 km. Det blir ju en hel del steg på jobbet med. 
Sovdags!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0