OMG

Oh my God. 
Jag är helt slut. 
Jag var ledig fredag & lördag. 
Igår (lördag) lastade vi Coppen och körde mot Skåne.  (null)Fast Blekinge egentligen. Det upplyste en av våra boende mig om idag - att Sölvesborg ligger i Blekinge och inte i Skåne. 
I alla fall, Coppen fick åka tillbaka till sin uppfödare för att rehaba genom att bara gå och skrota i en större hage med kompisar. Vi håller alla tummar för att han blir bra om han bara får tiden på sig. 
(null)
Coppen med sin hagkompis Bob, en tre-åring som oxå rehabar lite. 

(null)
Coppen och Bob bekantar sig med gänget på andra sidan staketet. Där går tio fina två-åringar. Nio halvblod och ardennern Gunvald. Haha,
(null)

(null)
Stephie tittade lite extra på en Formalin-avkomma. 
(null)
Det var en solig & härlig dag och vi stod kvar och pratade ett bra tag innan vi åkte hemåt igen. 
I dessa Corona tider höll vi avstånd och stannade utomhus såklart. 
Vi rullade in på gården hemma strax efter 19.  S satte fart med stallet & fodrade och mockade. Jag tog hand om transporten och mockade den och körde in den i carporten. 
Men jag fick snabbt koppla på den igen när Stephie konstaterade att Rosa hade ätit sin kraft så glupskt att hon fått foderstrupsförstoppning. Hon ringde distriktsveterinären men han var i Gränna och skulle till Malmbäck sen till en kolikhäst... = lång väntetid. 
Vi lastade Rosa och körde till Skara djursjukhus. Jag var jättestressad och dessutom hade vi inte ätit mat på hela dagen. 
Till råga på allt började det snöa! Riktig yrsnö. 
Där fick hon lugnande och kramplösande och slangades, en hel del sköljdes ut men man bedömde att hon behövde stanna kvar över natten. 
(null)

Klockan ett var vi hemma igen...
Och i morse ringde väckarklockan 05.30. Det var ju dags för sommartid också så där försvann ytterligare en sovtimme. 
Det gick bra att jobba, jag slutade 13. 
S och jag åkte sen direkt till skara igen för att hämta hem Rosa. På hemvägen kände jag hur trött jag var. 
Efter städning av transporten gick jag in och lagade mat. Lövbiff och pommes. Sen satte jag mig i fåtöljen och somnade. 
Nu har jag flyttat mig till sängen och ska fortsätta sova. Ska upp fem imorgon igen....
God Natt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0