Snäll höleverantör

Efter frukosten tog jag fram två kilo nötbog ur kylen. Det tog en timme att skära iordning köttet till kalops. 
Sen tog jag stallet och Sigge emellan innan jag stekte köttet och lät det långkoka i två timmar. 
Jag satt med bokföringen medan jag med jämna mellanrum gick till spisen och rörde i grytan. 
Vid 17-tiden hämtade jag Stephie i stan för att vi skulle åka till Nässjö och hämta hö. Danne var också snäll och följde med. 
Vi åkte till samma ställe där vi brukar köpa de små ensilagebalarna. Dom var slut nu men dom har gott om hö att sälja. 
Jag har berättat för honom att mössen har förstört en hel del balar för oss. Han var så snäll idag att vi fick hela lasset gratis! 68 balar fick vi in i transporten. 
Tim jobbar på Bjurfors onsdag-fredag denna veckan så han kom hem ikväll. 
Alltid lika mysigt när hela familjen är samlad. 
(null)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0