Sol och jogg



Vaknade 07 & gick ut i stallet. Solen sken för fullt idag! Så skönt. 
Jag åt frukost och tog sen på mig träningskläder och gick ut och sprang. Eller joggade kanske jag ska säga. 
Jag bestämde mig för en långtur i det fina vädret. 
Först sprang jag till attarpsdammen. Det låg faktiskt ett tunn ishinna på nästan hela dammen. 
(null)
Sen vek jag av in på Bankerydsleden , en ganska nyanlagd promenadväg som följer Lillån ner mot Vättern. 
(null)
Det är väldigt mycket mer vatten i ån än vad det brukar vara. 
När jag kom ner till Vättern går stigen utefter sjön. Vacker utsikt medan man springer. 
(null)

(null)

(null)

Här rinner Lillån ut i Vättern. 
Jag passerade "nedanför " Sjöåkra där S&D bor & sprang vidare utefter sjön. 
(null)

(null)
Ju längre österut jag kom ju blötare blev det i skogen. Jag var riktigt blöt om fötterna till slut. 
När S messade mig och frågade vad jag gjorde bestämde jag mig för att vända och ta mig till henne för att åka bil hem.  Jag hade då joggat drygt en mil så det räckte. 
Efter lite kaffe och ett stort glas vatten gick vi till ridhuset med hästarna. S red båda. Hon tränar byten på Sigge och det gick rätt så bra idag. 
Vi gick en kort promenad med dom efter. 
(null)

(null)

(null)
Stephie var duktig och skurade Coppens box också. Han har varit lite risig i magen så väggarna var inte så rena.... Men nu är det fint! 
Jag åkte och handlade under tiden. 
(null)
Sen gick vi in och lagade mat. Efter fem kunde vi äntligen sätta oss och äta lunch/middag. 
Vi åt fiskgratäng med potatismos och fruktsallad till efterrätt. Gott. 
(null)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0