Träning

I morse var jag lite stand-by för en promenad med Anette. Hon skulle till sjukgymnasten först vid 8 & sen var planen att köra hit för att gå en sväng. 
Men när sjukgymnasten var klar med henne var hon så mörbultad att hon fick åka hem och vila istället. 
Jag gick ut i stallet och gjorde iordning Sigge för att longera honom med pessoan. 
MEN, det är en hage utefter hela ena långsidan och kortsidan av ridhuset. I den släppte man nya hästar igår eftermiddag. En ettårig hingst med en D-ponny och en stor häst. Det var minst sagt full fart på dom igår, vi såg dom genom köksfönstret. 
Jag insåg snabbt att det inte var läge att rida idag men trodde att jag skulle kunna longera. Det var lugnt i ca 10 minuter. Sen började de tre hästarna i hagen utanför springa race fram och tillbaka. Sigge blev jättestressad så det var ingen idé att stanna kvar där. Så tråkigt att dom inte tänker mer på säkerheten....
Det blir att rida med livet som insats, inte kul alls. 
Efter kaffet åkte B till flygklubben och jag tog en joggingtur på 5 km. 
(null)

(null)

(null)

Gjorde femtio squats sen och fyra minuter planka, innan jag la mig på spikmattan en stund.  
Jag hann dammsuga också innan B kom hem och vi värmde lite av fläskfilégrytan som vi åt i lördags. 
När S kom hem gick vi till ridhuset igen med båda hästarna. S red Rosa och jag kunde äntligen lina Sigge en stund. Nu var det lugnt i hagen utanför tack och lov. 
Jag åt tacorester på kvällen och pärlade lite. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0