Två ”utryckningar”

Gjorde stallet på förmiddagen som vanligt. Men sparade ridningen till kvällen. 
Vi drack (också som vanligt) kaffe vid 11.30. Av någon anledningen tittade jag ut på balkongen. 
Där fick jag se det konstigaste jag någonsin har sett. 
En liten fågel, gråsparv, hängde upp och ner drygt en decimeter under hängrännan. Det såg ut som om den hängde i en "tråd" i sitt ena ben. 
Bungy Jump?!
Självmordsförsök?!
Vi såg att fågeln levde och gjorde en utryckning. Jag sprang ut och hämtade håven som vi har till poolen och varsitt par handskar. 
(null)

Ordentligt "beväpnade" smög vi ut på balkongen. Lilla pippin blev då så rädd att han flaxade med vingarna och plötsligt kom han loss. Så skönt! 
Men jättekonstigt! Att se den hänga där...
B skulle till sjukgymnasten på em & jag åkte med och handlade. Vi diskuterade de sista röntgenbilderna lite. Det syns fortfarande ingen nybildning av kallus (benvävnad) i frakturen..... hopplöst! 
Idag åt vi chili con carne med ris. 
Efter maten satte jag mig för att göra klart lite bokföring men råkade få upp Facebook (istället för BankID)  Där var ett inlägg om att det var stor rea på Pikeur ridbyxor. 
Jag skickade ett sms till Stephie och hon tyckte vi skulle ses där 17.15. 
Klockan var fem i fem så jag fick göra dagens andra utryckning och kasta mig i bilen för att hinna. 
Vi fyndade varsitt par i alla fall. Betalade typ 598 istället för 1 699:- ! Känns bra! 
Vi red direkt när vi kom hem. Idag joggade jag Rosa och Stephie red Sigge. 
Jag tittade på Bonde söker fru - Jorden runt medan jag drack en kopp te & åt en fralla. 
Good Night 
(null)

Ibland är det bra att ligga i trappen. Sigge har full koll på oss och kan samtidigt titta ut. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0