Vinter igen

Det regnade för fullt när vi vaknade idag. Medan vi åt frukost övergick regnet till snö. Och som det snöade..
Jag tröstade mig med att det ändå var plusgrader så snön skulle smälta bort men där hade jag fel. 
(null)

(null)
Ganska snart såg det ut så här. Helt vitt och ett ganska tjockt snötäcke. 
Jag tog Sigge och gick till ridhuset. Ridningen gick bra idag. Tyckte att han lyssnade på hjälperna och hittade inte på något bus. Skönt! 
Hästarna fick gå in och äta sin lunch för det var vidrigt väder ute. Snö på tvären på grund av blåsten. 
Efter kaffet åkte jag till Ica för att handla mat till idag och matsäck till imorgon när vi skulle åkt till Skåne med Coppen. På grund av varningar för blixthalka har vi ställt in den resan. Det ska vara sol imorrn men minus och halt hela förmiddagen. 
Jag lagade köttfärspaj som vi åt innan jag gick ut i stallet igen. 
Jag fixade hö’t och tog in ensilage innan jag borstade Coppen. Sen kom S och vi gjorde iordning Rosa och gick till ridhuset. 
På kvällen åt vi grillad kyckling och jag tände ett ljus för vår fina lilla Mamma som skulle fyllt år idag. 
(null)
Älskar dig Mamma och Saknar dig ❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0