Äntligen fredag?!

Det här med fredag, som jag längtade efter, när jag jobbade måndag-fredag på tryckeriet i alla fall. Det föll ju lite när jag började på Ekåsen och jobbade varannan helg. 
Nu är det ju en annan situation när jag är ledig jämt! 
Men jag försöker faktiskt att hålla kvar i veckodagarna som dom "ska vara".    Jag vill att fredag & lördag ska vara lite speciella kvällar. 
Idag sov jag länge. Stephie messade att hon hade släppt ut hästarna & gjort klart stallet så jag somnade om & gick inte upp förrän kvart i nio. 
Efter frukosten gick jag ut med Wilda. Bosse hade lovat Ester & Magnus att byta däck på deras bil. Dom ska åka norrut nu på höstlovet. 
Wilda var på trädklättrare humör idag. Helt hopplös. Hon är snabb som en vessla & går högre & högre upp. Sen är det inte lika lätt att klättra ner....
(null)

När vi hade druckit kaffe ville jag ut och röra på mig. Jag sprang upp till Nyarp där det finns ett motionsspår på cirka tre kilometer. Min runda blev sammanlagt drygt sju km. 
(null)

(null)
Det är så fint uppe vid Nyarpsstugan. 
Vi åt kalops när jag kom hem & hade duschat. Skönt att ha mat färdig att bara värma ibland. Fast nylagat är ju alltid godast förstås. 
Jag hann hänga tvätten innan Stephie kom. Jag red & S gick långa skogsrundan plus en sväng runt Målskog-Rickarp. 
(null)
Solen sken på eftermiddagen. Jag såg på Facebook att det har snöat i Dalarna, usch! Jag vill inte ha snö än, eller jag vill nog inte ha snö alls. Kanske lite över jul och nyår möjligtvis.
Jag vet att jag inte vill ha kylan i alla fall. Jag gillar inte att frysa! 
Vi har ätit grillad kyckling ikväll & ätit lite godis. 
Nu ska hästarna få sitt fredagsmys, några extra morötter till natthöt. 
Trevlig helg! 
Kram ❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0