Frost, bak och promenader

Det var vitt på backen i morse. 
(null)

(null)
-1 grad var det när jag släppte ut hästarna. 
Stephie kom ganska tidigt men behövde sätta sig med jobbet en stund. Då passsade jag på att baka kladdkakekakor. Vi var lite oense om hur kladdigt det skulle vara. Så jag lät en plåt gå 8 minuter i ugnen och den andra elva minuter. Vi kände knappt nån skillnad sen... 
Hästarna fick byta hagar idag vid lunchen. Sigge fick gå tillbaka till sin "gamla" hage närmast stallet. Det har vuxit upp en del gräs där så han var nöjd. 
(null)
Efter fikat åkte Bosse till flygklubben och Stephie, Danne och jag åkte till Drottningstorp för att titta på två hus som är till salu. Vi tittade bara utanför och fick en skön promenad i solen samtidigt. 
(null)

(null)

När vi kom hem var det dags att rida. Vi hade som vanligt glömt att planera in "att äta". Tyvärr är det inget vi prioriterar, fast vi borde. 
Två knäckebröd i min mage och några ostrån i Stephies, sen gick vi. 
Idag blev det ridhuset på Målskog. 
(null)

(null)
Sigge blir jättefin stundvis, har absolut tagit ett kliv uppåt efter träningen i Skåne. 
Vi longerade Coppen sen. Ingen förändring där, oren i början och lite bättre när han hade travat en stund. 
Kvart i sju var det äntligen dags att börja tänka på mat. Jag gjorde fajitakyckling som vi åt tillsammans med Tim framför TV:n. 
Nu orkar jag knappt resa mig igen. Hästarna får vänta ett tag till på sin nattmat. 
Jag fotade dahliorna igår, som blommade så fint fortfarande. 
(null)

(null)
Idag är dom bruna... dom tål visst inte frosten alls. 
Sov gott
Kram ❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0