Full fart

Jag vaknade hyfsat pigg halv sju imorse. Det är väl den enda fördelen med vintertid att det ljusnar lite tidigare på morgonen. Fast det varar ju  inte länge, snart är det ju mörkt större delen av dagen. 
Hästarna gick ut vid sju och stallet var klart & nyspånat vid åtta. 
Efter frukosten hade jag en del att plocka med i tvättstugan innan jag gick ut igen. 
Bosse bytte till vinterdäck på Stephies bil igår. Jag tvättade av hennes sommardäck & la in dom i carporten. 
(null)
Bosse hade en "kund" som kom vid tio för att byta däck. Hon hade med sin son som lekte med Wilda medan dom väntade. 
Efter kaffet tog jag en löprunda medan Bosse hämtade en kupéfläkt hos en kompis. 
(null)

(null)
Trots att det var grått ute är det fina färger i naturen. Det syns inte så bra på korten tyvärr. 
(null)

(null)

(null)
Rundan idag blev åtta kilometer ungefär. 
Jag började med maten direkt när jag kom hem. 
Jag lagade lax i krämig ost och kräftsås. Det blev så himla gott! 
(null)
Riktigt mumsigt. 
När jag hade svalt sista tuggan var det dags att ta in pållarna. Bara att resa sig och gå ut. 
Jag borstade Sigge och gjorde honom klar för en skogspromenad. Stephie kom strax efter och vi gick ut & hann runt medan det var ljust. 
Coppen fick också gå ut en sväng idag. Reflexvästarna åkte på för mörkret kommer snabbt. 
(null)

Tosse vilar fortfarande men tyckte att det var jätteskönt att bli lite extra kliad vid borstningen. 
(null)

En smoothie blev min "kvällsmat". 
(null)
Full med nyttigt och gott. Banan, blåbär, mango, ananas, apelsin och lite yoghurtkvarg. Så gott. 
Ikväll tittar jag på Decenniets Mästerkock och Biggest Loser. 
God Natt 
Kram ❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0