Höstig löprunda & hämtning av kraftfoder

Stephie gjorde stallet i morse. 
Jag åt frukost och tog sen fram dammsugaren och "roade" mig en stund. 
Wilda fick följa med mig till stallet och busa i höt och spånet. Det gillar hon, plus att smyga på småfåglarna som gärna är i stallet. 
Vi krattade lite löv också. Vi har ju gott om dom, minst sagt. 
(null)
Jag krattar ihop en hög och Wildis hoppar i den & sprider ut den. 
En smoothie smakade mums när vi kom in. 
(null)
Vädret inbjöd till att stanna kvar inne men jag tog på träningskläderna och sprang en sväng. Det blev knappt 9 kilometer i grått & blåsigt väder. 
(null)

(null)

 Vi åt fisk med potatismos och rivna morötter idag. 
När Stephie kom tog vi in hästarna och åkte sen till Gränna för att hämta en massa kraftfoder. Den återförsäljaren vi köpt av innan har slutat sälja så nu får vi åka längre. Därför köpte vi 25 säckar på en gång, 500 kg. 
Dom plastbackarna jag köpte igår (Stephies idé) funkar perfekt. Det går i tre säckar i varje, så nu kommer inte mössen åt dom i alla fall. Vi har ju flera tunnor i foderkammaren också förstås. 
Vi tog Coppen till ridhuset sen och longerade en stund. Han "värmer ur" hältan efter en stund. Blir alltså mindre halt när han har travat ett tag. 
(null)
Svårt att veta hur det kommer att gå. 
Wilda älskar att leka i påsar. 
Varför bara gå in & ut genom öppningen när man kan göra nya hål?!
(null)

God natt allihop. 
Kram ❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0