Kalops och städning

Bosse åkte före sju i morse och då kan ingen sova vidare i detta huset. 
Wilda ser till att alla vaknar för hon klagar högljutt om någon går ut & lämnar henne kvar inne. 
Jag gick upp & gjorde mig iordning innan jag gick ut i stallet. När jag var klar där åkte jag iväg med ett paket som Bosse ville ha inlämnat på macken före halv tio. Sen åkte jag förbi Ica också & handlade lite. 
Kvart i nio var jag hemma igen & åt frukost. 
Det var gråväder ute så jag ställde mig och skar kött till kalops. Det brukar ta drygt en timme bara att skära iordning högreven. 
(null)

Sen gick vi ut Wilda och jag. 
Jag drack en kopp kaffe innan jag stekte köttet. Eftersom man behöver röra ganska ofta i grytan dom ungefär två timmar den ska puttra, så höll jag mig inne. 
Jag dammsög & plockade lite. 
Stephie red Sigge i ridhuset efter jobbet. 
(null)
Vår pussmule ❤️ 
Tim och Amanda åt kalops när dom kom hem. Dom var lite besvikna då dom "förlorade" en budgivning på en lägenhet.  Den var i behov av viss renovering och dom hade bestämt ett maxbud som någon budade över, tyvärr. 
Wilda har lagt sig gosigt hos Bosse nu. 
(null)

Hästarna sover och det gör jag med snart. 
Jag lyssnar på Spegelmannen nu, av Kepler. Den är jätteläskig bitvis så det är inte bästa boken att somna till eller sätta på mitt i natten... Men den är så bra! 
Nattinatti 
Kram ❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0