Leopardkakor och paraply

Idag låg jag kvar lite längre i sängen än vanligt för Stephie tog hästarna. 
Wilda var jättegosig, vilket inte händer alltför ofta, men morgon och kväll kan det inträffa! 
Innan jag gick ut gjorde jag en deg till dagens bak. 
(null)
En deg i tre färger och tre smaker. Dom skulle sen vila i kylskåpet 1 timme. 
(null)
Medan jag bakade roade sig Wilda med äggkartongen....
Vi gick ut medan degen vilade i kylen.  
Kakorna jag bakade idag heter Leopardkakor. Dom ska likna Wildas fina päls! 
(null)
Jag tog ut dom två bruna degbitarna och kavlade den mörka och rullade den ljusare & la den på. 
(null)
Efter att ha legat i frysen en kvart skivade jag rullarna. 
(null)
Sen kavlade jag den ljusa degen och la på dom mörka "prickarna" & kavlade lite till. 
(null)

(null)
Med en rund pepparkaksform tog jag sen ut kakorna. 
(null)
Jag var lite osäker på tjockleken på kakorna och gräddninstiden så jag bestämde mig för att provgrädda några först. Eftersom det blir lite spilldeg kvar mellan rundlarna tog jag lite av det överblivna och skickade in det i ugnen. 
(null)
Ut kom en häst med sadel 😂😂
(null)

(null)
(null)
Lite likt i alla fall! 
Dom färdiga kakorna blev helt ok och smakade dessutom gott! Roligt att baka nåt nytt. 
Coppen och jag låtsades att det regnade i ridhuset idag. Jag försöker miljöträna honom så jag tog med två paraplyer in dit. 
Det var ganska läskigt men på slutet kunde vi gå brevid varandra och jag hade paraplyet uppe vid mitt huvud. 
(null)

(null)
Han tyckte att det var läskigare när jag la ner det på marken än när vi hade det med oss. Han var över förväntan modig tycker jag. 
Stephie och jag tog en PW på kvällen. Det var mörkt och lite duggregn fick vi på oss. 
(null)
Vi passerade Bankeryds kyrka som är så fint upplyst på kvällen. 
Bonde söker fru och Hela Sverige bakar tittade jag på ikväll. Nu är det läggdags.
Sov gott
Kram ❤️

Kommentarer
Postat av: Mia

Vilka fantastiska kakor! Önskar att jag hade hälften av din energi❤️

Svar: Det är ju lättare att hinna med & ha energi här hemma när man inte jobbar! 😘❤️
ullebullesliv.blogg.se

2020-10-08 @ 15:44:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0