Löv, jogg och böjning

Idag fanns det en hel del regn med i väderprognosen. Men det blev inte så mycket av det, lite duggregn en stund bara. 
Vi passade på att kratta en hel del löv när Wilda var ute. 
(null)
Wilda passade på att klättra flera meter upp i ett högt träd. Upp är hon snabb men ner är värre. Vi får locka med godis och försöka övertala henne att komma ner. 
(null)

(null)

Efter kaffet sprang jag en runda på sex-sju kilometer. Sen lagade vi mat och åt. Dagens rätt blev biff och potatis. 
Tosse hade lyckats springa ur en sko i hagen. 
(null)
Tur att hovslagarn kommer imorgon. 
Det var min tur att rida Sigge idag. Stephie är ute hos kunder denna veckan och kommer hem ganska sent. Vi (försöker) jobba vidare på det som Stephie tränade på hos Cilla. Mitt uppdrag idag var att böja och flytta honom. Det gick ganska bra, bitvis kändes han riktigt fin. 
När jag kom tillbaka till stallet kom Stephie hem från jobbet. Vi tog Coppen till ridbanan och longerade honom där. Han var väldigt pigg men fortfarande oren i traven. 
Wilda har lekt med en papperskasse och ett tuggben ett par timmar idag. Hon gillar också att smita in i Stephies rum och sno smycken (!) för henne. 
(null)
Fina halsband och armband tycker hon om! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0